I. Activarea contului de gazduire
Dupa efectuarea platii vi se va crea contul de gazduire solicitat, moment la care veti primi din partea noastra informatiile de autentificare necesare (login si parola) impreuna cu IP-ul serverului.
II. Nameservere
- Pentru conturi cu domenii incluse nu aveti nameservere de modificat.
- Pentru domenii fara gazduire trebuie sa ne dati nameserverele serverului dvs.
- Pentru domenii transferate la noi va vom oferi noi nameserverele necesare.
III. Accesul in contul de administrare (cPanel)
Pentru administrarea contului de gazduire accesati cPanel la adresa https://DomeniulDvs.ro/cpanel (inlocuiti DomeniulDvs.ro cu numele efectiv al domeniului dvs). Introduceti datele de login si password primite pe e-mail de la noi in formularul de logare.
Utilizarea cPanel pentru administrarea contului de gazduireIV.Incarcarea site-ului
Pentru incarcarea site-ului pe serverul nostru puteti folosi orice client FTP impreuna cu urmatoarele date:
- adresa FTP este ftp.DomeniulDvs.tld (inlocuiti DomeniulDvs.tld cu domeniul dvs) sau IP-ul (doar in primele 24 de ore)
- acelasi login si password ca cel de la contul de administrare (cPanel).
- din cauza evolutiilor relativ recente (furtul parolelor FTP prin sniffing si/sau virusi de tip trojan) singurul mod recomandat de incarcare a site-ului este cel securizat SFTP; in acest sens aveti nevoie ca portul 22666 sa fie deschis din firewall-ul si/sau conexiunea dumneavoastra la Internet;
- toate fisierele care compun site-ul dvs trebuie incarcate in folderul public_html; in contul dvs vor fi multe alte fisiere si foldere pe care nu le-ati incarcat dvs; nu le stergeti pentru ca astfel v-ati distruge contul de gazduire;
- nu incarcati fisiere si/sau foldere cu permisiuni mai mari decat cele normale decat daca intelegeti foarte bine implicatiile care decurg din acest lucru; permisiunile normale sunt 644 pentru fisiere si 755 pentru foldere; daca mariti aceste permisiuni fara sa aveti cunostinte suficiente de securitate nu faceti altceva decat sa va expuneti contul de gazduire unor serioase riscuri de securitate (penetrare, hacking, pierderea datelor, incarcarea de materiale periculoase).
V. E-mail
Pentru crearea de conturi de mail pe site-ul dvs sunt necesari 2 pasi. Primul pas consta in crearea contului de e-mail pe server. Al doilea pas consta fie in configurarea unui soft de mail (client de mail) pentru a descarca mesajele pe masura ce sunt primite fie de utilizarea WebMailului.
Crearea conturilor de e-mail
Pentru a crea contul de e-mail trebuie sa va logati in cPanel (informatii la punctul III). Intrati in Email Accounts si completati formularul din partea superioara a paginii cu adresa de mail dorita si o parola puternica si apasati "Create account".
Descarcarea mesajelor cu un client de mail
Dupa crearea contului de e-mail dorit pe server (vedeti linkul de la pct III) trebuie sa va configurati clientul de mail pentru a receptiona mailurile respective.Tutorial configurare mail pe MacBook
Tutorial configurare client mail Outlook 2013
Tutorial configurare client mail Thunderbird
Tutorial configurare device cu iOS7 (tutorial pentru iPad)
Mailing: limite
Toate mailurile trimise de pe serverele noastre trebuie sa fie trimise in mod solicitat. Transmiterea de mail fara acord prealabil din partea destinatarului (SPAM) nu este doar ilegal ci produce si grave efecte tehnice asupra serverului si asupra domeniului dvs si din acest motiv transmiterea de mail nesolicitat reprezinta cea mai grava incalcare contractuala. Va rugam sa cititi articolul despre SPAM de pe blogul RedHost.
O alta conditie se refera la numarul de mailuri care sunt trimise in decursul unei ore. Cum pe un server sunt gazduite in general cateva sute de site-uri (si cum majoritatea trimit mail-uri) daca aveti o baza de date de mailing mai mare de
200 de destinatari va rugam sa segmentati expedierea de mailuri (orice soft decent de newsletter permite aceasta segmentare cunoscuta in general sub denumire de mail queue management). Se pot trimite (cumulat: mail, newsletter, autoresponder) maxim 250 de mailuri pe ora.
O alta conditie foarte importanta pentru transmiterea unui numar mai mare de mailuri este sa aveti IP dedicat pentru contul dvs de gazduire.
Accesarea mesajelor fara descarcare (WebMail)
Pentru a accesa mesajele fara a le descarca pe calculator (in general in cazul in care doriti sa aveti acces la acelasi mesaj din locatii diferite) accesati adresa https://siteuldvs.ro/webmail sau https://webmail.siteuldvs.ro (inlocuiti textul siteuldvs.ro cu adresa efectiva a site-ului dvs). Introduceti ca si date de logare adresa de email intreaga (de exemplu office@site.ro deci nu doar office) si ca parola introduceti parola pe care ati setat-o la crearea contului de mail (deci nu parola pe care v-am trimis-o noi initial). Veti ajunge pe o pagina in cadrul careia va trebui sa accesati RoundCube.
VI. Listarea in Google
Relativ frecvent primim intrebari de la clientii nostri care suna in felul urmator: "Am incarcat site-ul/am platit un pachet de gazduire de o zi (sau o saptamana, o luna) pe server si cand caut in Google site-ul meu nu apare. De ce?". Discutia legata de indexarea in motoarele de cautare este una foarte complexa dar va rugam sa cititi pe blogul RedHost acest articol despre optimizarea pentru motoarele de cautare.VII. Baze de date
Serviciul de gazduire include suport MySQL. In cazul in care site-ul sau scriptul dvs are nevoie sa utilizeze o baza de date aceasta trebuie creata din cPanel (informatii de accesare cPanel la punctul III).Atentie: bazele de date nu pot fi create din phpMyAdmin sau din script.
Exista 3 pasi necesari:
- se creaza baza de date din cPanel -> Databases -> MySQL Databases -> Create New Database.
- se creaza userul MySQL din cPanel -> Databases -> MySQL Databases -> Add new user (la acest punct va trebui sa specificati si parola pe care trebuie sa o retineti/notati).
- se autorizeaza userul MySQL pentru accesarea bazei de date: cPanel -> Databasese -> MySQL Databases -> Add User to database iar pe pagina urmatoare se alege tipul de acces (in general ALL).
In general pentru conectarea unui script la baza de date veti avea nevoie de aceste date:
- Server name / Host Name / Host = localhost
- Database = este numele ales pentru baza de date la creare prefixat in general de username_ (unde username este userul de cPanel)
- Username = este numele de utilizator MySQL ales la creare prefixat in general de username_ (unde username este userul de cPanel)
- Password = parola userului MySQL ales la creare.
Popularea bazei de date cu tabele si randuri se poate face fie din cPanel -> Databases -> phpMyAdmin fie din scriptul dvs (CMS, etc). De asemenea importul unui fisier SQL se poate face tot din phpMyAdmin.
VIII. Restaurare fisiere din backup cu ajutorul Jetbackup 5
Va rugam sa accesati acest tutorial pentru restaurarea cu ajutorul JetBackup 5.IX. Domenii aditionale (Addon Domains)
Aveti posibilitatea de a adauga unui cont de gazduire mai multe domenii, in functie de pachetul ales. In acest sens resursele( spatiul de stocare, numarul bazelor de date, numarul de mail-uri ) contului de gazduire se vor imparti in functie de necesitati.Pentru a crea un domeiu aditional trebuie sa va logati in cPanel(punctul III), apoi in sectiunea Domains -> Domains, apasati butonul "Create A New Domain" si trebuie sa completati formularul in acest mod:
- In campul Domain introduceti domeniul fara http/https si fara www.
- Asigurati-va ca "Share document root" este nebifat
- Apasati butonul "Submit"