Utilizarea softului de administrare (cPanel)
Dupa ce va autentificati in contul de administrare puteti realiza operatiunile detaliate in continuare.
- Creare sau modificare conturi de e-mail
Utilizati Mail -> Manage/Add/Remove Accounts -> Add Account. Introduceti numele de cont (spre exemplu 'office' daca doriti sa creati contul de e-mail office@domeniulDvs.tld), indicati daca doriti ca respectivul cont sa nu depaseasca o anumita dimensiune in MB si parola. Apasati 'Add account'. Dupa aceasta operatiune va puteti verifica contul nou creat prin WebMail (vedeti mai jos) sau puteti sa configurati un client de mail local (spre exemplu Outlook Express).
- Verificarea adreselor de e-mail prin WebMail
Utilizati Webmail, alegeti unul dintre programele disponibile (SquirrelMail sau Horde) si continuati dupa cum vi se indica. O cale alternativa de verificare a Webmail-ului (important in cazul in care aveti mai multi utilizatori de email si nu doriti sa le oferiti acces in cPanel la toti) este sa folositi www.domeniu.tld/webmail in loc de www.domeniu.tld/cpanel (de exemplu www.redhost.ro/webmail). Ca si login introduceti adresa de email completa (de exemplu office@domeniu.tld)
iar ca parola, parola pe care ati stabilit-o la crearea contului respectiv de email. De asemenea trebuie ales softul de Webmail si urmati pasii solicitati.
- Modificare parola cPanel
Modificati parola din sectiunea Change password. Va trebui sa stiti vechea parola si sa furnizati o parola puternica (greu de ghicit).
- Domenii parcate si domenii suplimentare
In cazul in care aveti si alte domenii decat cel principal si doriti sa redirectati vizitatorii acestora catre site-ul principal, folositi in acest scop sectiunea Parked Domains. In cazul in care doriti ca domeniile respective sa corespunda unor site-uri proprii (si ati ales un pachet de gazduire care sa includa numarul necesare de Addon Domains), folositi sectiunea Addon Domains. In ambele cazuri, domeniile respective trebuie sa fie deja inregistrate, nameserverele acestora sa indice serverele noastre (sectiunea II. de mai sus) si propagarea sa se fi realizat.
- Creare subdomenii
Folositi Subdomains si indicati cum doriti sa se numeasca subdomeniul dorit (spre exemplu 'vanzari' in cazul in care doriti sa obtineti subdomeniul
vanzari.domeniu.tld.
- Adaugare, modificare, administrare si stergere baze de date si useri MySQL
Toate aceste operatiuni se realizeaza din MySQL Databases -> phpMyAdmin.
- Adaugare, modificare sau stergere cronjob-uri
Accesati Cronjobs si indicati prin campurile corespunzatoare care este calea scriptului care doriti sa ruleze la o anumita data si ora (calea absoluta, nu URL-ul), data si ora la care doriti sa ruleze si adresa de e-mail la care doriti sa primiti raportul cu privire la acest cronjob.
- Realizare backupuri
Desi firma noastra isi mentine propriile backupuri acestea sunt strict destinate uzului intern (doar pentru cazul in care se defecteaza un HDD sau se corupe un sistem de fisiere). In concluzie este foarte indicat ca la momente cheie (de exemplu la incarcarea unei noi versiuni a site-ului sau in cazul altor modificari) sa realizati si dvs copii de siguranta proprii. Puteti accesa cele 4 tipuri de backupuri posibile dupa ce v-ati autentificat in cPanel, in sectiunea Backups. Puteti realiza backupuri pentru directorul dumneavoastra de utilizator (care cuprinde fisierele web - din public_html, conturile de mail cu tot cu setarile aferente, statistici), pentru bazele de date (atentie: acest backup nu include si userii MySQL si parolele acestora) si pentru filtrele si alias-urile definite de catre utilizatori. In acelasi timp mai puteti crea si descarca un download complet al contului insa spre deosebire de celelalte tipuri de backup-uri, trebuie sa luati legatura cu noi pentru restaurare (numai administratorul poate restaura un backup complet).
- Consultare statistici
In acest scop puteti utiliza Web/FTP Stats -> AWStats sau Web/FTP Stats -> Webalizer. In aceeasi sectiune veti gasi si o sectiune cu detalii despre traficul generat de site-ul (sau site-urile din acelasi cont) Dumneavoastra, un alt soft de monitorizare (Analog), un jurnal al erorilor, unul al ultimilor
300 de vizitatori, unul al subdomeniilor si unul de FTP.
- Instalare scripturi suplimentare
Tot din cPanel puteti instala foarte usor alte scripturi in contul dvs. In acest scop accesati Scripts Library. In plus pe serverele
din Statele Unite dispuneti si de Installatron care mai poate instala pentru Dumneavoastra extrem de facil (cu doar cateva clickuri) aproximativ 40 de aplicatii (softuri pentru portaluri, CMS-uri,
bloguri, customer support etc).
- Informatii referitoare la utilizarea resurselor alocate
Dupa logarea in cPanel, in partea stanga veti vedea un tabel in care veti regasi urmatoarele informatii:
- pachetul de gazduire
- IP-ul pe care sunteti gazduit
- numarul de subdomenii utilizate / permise
- numarul de domenii parcate utilizate / permise
- numarul de domenii suplimentare utilizate / permise
- numarul de baze de date utilizate / permise
- spatiul ocupat in cont
- dimensiunea totala a bazelor de date
- spatiul disponibil in cont
- consumul de trafic din luna
- numarul de conturi de e-mail utilizate / permise
- numarul de forwaredere, auto-respondere si filtre utilizate
- numarul de conturi de FTP utilizate / permise.
- Informatii diverse
Cai, versiuni ale softurilor instalate, informatii despre server pot fi gasite in aceeasi coloana, insa in partea inferioara.